Hem > Uncategorized > SUCCE I ARENA VÄNERSBORG

SUCCE I ARENA VÄNERSBORG

 

 

PLING!! Ett mail från vännen o kollegan som har kontor bredvid mig. Mailet innehåller en länk, Åter succe i arena Vänersborg . Syftet va om jag förstod rätt att på nått sätt retas, för det tog inte lång stund förrän kollegan tittade i genom dörröppningen, med ett fånigt flin, och sa att han ville bara ge mig något att glädjas åt… Han vet vad jag tycker om Arenan. Jag har alltid varit emot och kommer antagligen alltid att vara emot.

Men.. När det gäller en sådan här sak, som är possitiv, så gläds faktiskt även jag. Det är ju hur bra som helst att man haft ett lyckat evenemang, och som antagligen även betalat in en slant till Vänersborg.. Jag blir glad när jag läser sånt här, Vi i vänsterpartiet vill faktiskt att man skall jobba för att få in intäkter, vi har även pratat om att bandyn kanske skall få ge vika för annan verksamhet, typ som det pratats om i arenan i Sandviken. Vi tycker givetvis att Arenan aldrig skulle byggts, det har våra företrädare i kommunstyrelse och kommunfullmäktige alltid gjort, man har hela tiden sagt nej. Det är inget nytt som någon försökt påskina, att (V) håller på med populistisk politik och agerade i valet som om man red på skandalen angående Arenan efter att den va ett faktum. Så är det ju inte, (V) har stått fast vid sin synpunkt hela tiden redan från första stund som iden kom upp. 15 % av Vänersborgarna tycker att (V) har varit bra, och lade därför sina röster just på (V). Ser det inte direkt som populistiskt, utan mer ett långt politiskt arbete som gett resultat.

Som sagt jag blir glad om det är så att Arena Vänersborg kan vändas till något possitivt som kan dra in pengar, både som bidrag till driften och tillbaka till skattebetalarna. men nu måste man komma ihåg. ekonomerna har talat om för oss i BUN att, ”Ni måste ha helt klart för er, att arenan kommer ALDRIG att dra in så mycket pengar att den kan driva sig själv eller bli lönsam. Arenan kommer ALLTID att kosta pengar för kommunen” ”Även om vi hade inbokade evenemang som vore fullsatta i stort varje helg på ett år så skulle man inte få in de pengar som behövs” Det va vad Ekonom och förvaltningschef sa. 

Nu hörde jag på radion idag att Kommunen stämmer WSP på pengar för bristande projektering. Vi får hoppas att man vet va man gjör och att det blir som vår ordförande sagt, att pengarna till advokatbyrån man anlitat kommer att betala tillbaka sig mångdubbelt.

 

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar